Franrike del 1 - Marseille
Publicerat den

Hej! Äntligen orkar jag ta tag i det är med att skriva om resan... Kom hem i tisdags natt men har inte riktigt orkat blogga men nu kör vi! Tänkte dela upp resan i 3 delar, första om Marseille och de andra 2 delarna får ni se sen!

I Marseille bodde vi hos några kompisar och första dagen åkte vi til Les Calanques med dem. Det var såååå fint och härligt fast vattnet var iskallt.

Andra dagen åkte jag och mamma in själva till Marseille och gick runt i stan. Jag shoppade lite, vi åkte upp i en kryka och kollade på utsikten mm.

På kvällen träffade vi våra kompisar igen och käkade med dem på stranden.

Tredje och sista dagen åkte vi till Avignon eftersom det var en teaterfestival där. Vi kollade på en föreställning men den var på franska och jag förstod inte mycket så jag sommade nästan.,. Men det var ändå kul att vara där eftersom så mycket annat hände och det var jättemycket folk!

Hej då igen
Publicerat den

Japp, nu är det dags att säga hejdå igen, i morgon drar jag och mamma till Franrike. Vi ska bo hos hennes kompisar i Marseille i några dagar, vandra några dagar och vara någon dag i Nice. Vi flyger vid 2 i morgon, välidgt skönt när man tänker på att Malte ska åka hemmifrån kvart över 6. Han ska till Portugal med CISV och vi kommer inte ses på två veckor. Konsigt men vi är ganska vana med det haha. Kommer inte kunna blogga när jag är borta så ni vår ha en awesome vecka!

Morning boost

Grekland 2014
Publicerat den

Heeejjj igen!! Har haft det sjukt bra i Grekland men gud vad skönt det var att komma hem igår ändå. Borta bra men hemma bäst. Stämmer verkligen. Resan har mest bestått av att sola, bada, umgås, vara med småkusinerna, läsa böcker och äta massa mat... Väldigt annorlunda från vad jag är van med men välidgt härligt ändå. Jag och min kusin hittade ett Water Sports ställe där vi körde jet-ski, flög/åkte parasailing, åkte ringar och andra saker.
En dag lämnade vi faktiskt också hotellet och åkte på en båttur där vi fick se sköldpaddor vilket var ganska coolt.

Stort tips: Questbars
Publicerat den

Hej! Sitter just nu på Arlanda och bloggar från mobilen med min Questbar! Har jättelänge velat testa dessa eftersom jag har läst så mycket bra om dem och när jag såg ett café som sålde de kunde jag inte låta bli! Valde smaken Cookies & Cream som kanske låter grymt onyttigt men det är det inte:

Questbars innehåller endast 7g fett och 22g kolhydrater varav 17g är kostfiber och 1g socker. De innehåller hela 21g protein vilket är mer än 1/3 av hela baren. Totalt 180 kcal.

Kan verkligen rekommendera dem, sjukt goda, nyttiga och perfekt som mellanmål eller efter träning! Finns i många olika smaker.

Detta är inte ett samarbete eller en sponsring, det är bara jag som vill tipsa!

Hejdå regnet, hej solen
Publicerat den

YES! I morgon åker jag till Grekland! Är sjukt taggad speciellt nu när det är dåligt väder här. Idag var det verklingen inget strandväder; regn, åksa och blixt. Istället fick det bli Emporia och träning med pappa. Fick med mig hem lite saker från Emporia, kanske visar dem nån gång i framtiden! Kommer inte kunna blogga på en vecka så ni får ha det så bra!
Här ska jag spendera en vecka!

Stranden, gymmet och stulen cykel
Publicerat den

Japp, rubriken plus lite till är väl det som har hänt idag. Började dagen men en skön morgon hemma, sedan cyklade jag och mamma ner till stranden en stund och sedan vidare till gymmet. Vi gick på cirkelgym och det var bra förutom när jag kom ut och märkte att min cykel var borta... Blev sjukt ledsen men ännu mer arg... Så himla onödigt... I alla fall så hade vi en mysig kväll i Västra Hamnen med pizza på V.E.S.P.A och sedan tog mamma ett kvällsdopp!
Bilden är från igår, i kväll var det sol!

Scones
Publicerat den

Hej! Vaknade vid halv 10 och åt jättegode blåbärspannkakor som mamma hade gjort! Vaknade nog tyvärr på fel sida... Var på dåligt humör och kände inte för att göra nånting... Men eftersom det är fint väder idag följde jag med mamma till Västra Hamnen i ett par timmar. Jag badade faktiskt även fast det var kallt haha.
Är fortfarande på ganska dåligt humör så det blir en hemmakväll för mig. Om jag känner för det kanske jag går ut och springer senare!

Eftersom jag åt en stor frukost ganska sent gjorde jag scones som lunch/mellanmål. De blev sjukt goda ochriktigt mättande! (Åt dem med lite philadelphia, kalkon och några bitar vattenmelon på sidan!)

Recept:

Lite salt

Hallands Väderö part 2

Senaste inköpen

Hej! Var på stan med Thalia och Kriss idag, så kul att träffa de, det var så sjukt länge sen! Köpte lite grejer som jag tänkte visa tillsammans med andra saker som jag har köpt under de senaste veckorna!
Träningskläder från Nike och Soc (stadium)
Klänning från BikBok
T-shrit från Brandy Melville
O.P.I Start To Finish (köpt på Arlanda, finns på bland annat kicks)
Maybelline NewYork - Super Stay Better Skin Concealer (köpt pp H&M)
NYX - Jumbo Eye Pencil 611 Yoghurt (köpt på Matas)